Autoruit vervangen van de ‘onbreekbare’ Tesla Cybertruck
Elon Musk krijgt niet snel het schaamrood op de kaken. De eigenaar van het megaconcern Tesla stond tijdens de aankondiging van de Tesla Cybertruck toch even met een mond vol tanden. De onverwoestbare Cybertruck van Tesla kreeg eerst een flinke klap met een sloophamer, waarna twee metalen ballen tegen de ruiten kwamen om de onbreekbaarheid van de auto te tonen. Klein issue: de metalen ballen lieten enorme sterren in de autoruiten achter, die zo goed als onbruikbaar werden waardoor de autoruit van de Tesla vervangen moest worden.
Hoe was dit mogelijk?
Musk heeft direct laten onderzoeken hoe dit mogelijk was. Wat bleek: de sloophamer had geen zichtbare schade aan de deur achtergelaten, maar de basis waarop de zijruiten steunden, die was wel gesneuveld. Daardoor konden de metalen ballen flinke schade aan zijruiten aanrichten tijdens de presentatie waar heel de wereld op wachtte. Of nou ja, het gedeelte dat een enorm bedrag overheeft voor een onverwoestbare auto van Tesla.
Tesla blijft desalniettemin marktleider in Nederland bij de EV
Het fiasco zorgde voor een kleine beurscrash bij Tesla, dat altijd al bijzonder afhankelijk gebleken is van de successen bij het presenteren van cijfers of nieuwe modellen. Tegelijkertijd blijft Tesla gewoon de nummer één in Nederland wanneer het gaat om elektrisch rijden. Op 31 december 2019 reden maar liefst 30.000 exemplaren rond van de Tesla Model 3, waar de nummer twee op de lijst, de Mitsubishi Outlander, een schamele 22.500 telt. En deze Teslamodellen zijn allesbehalve onbreekbaar.
Toch een Tesla Model 3 in plaats van een Cybertruck?
Direct na de presentatie van de Cybertruck werden 200.000 modellen besteld. Met de hoge kosten is het nog maar net de vraag hoeveel modellen er precies naar Nederland komen. Het lijkt er daarmee op dat de autoruit vervangen van de ‘onbreekbare’ Tesla Cybertruck voorlopig alleen nog nodig is bij het presentatiemodel.
Rijdt u een ander Teslamodel en heeft uw auto ruitschade? Of heeft u een occasion op het oog, maar heeft deze Tesla Model 3 ruitschade in het zichtveld van de bestuurder? Dan is het goed om eens te kijken naar de voorruit vervangen van een Tesla en de kosten. Daarbij gaat u vooral niet naar de Tesladealer zelf, want die vraagt de hoofdprijs voor de autoruiten met merklogo.
De voorruit vervangen van een Tesla kan veel goedkoper door te kiezen voor after market voorruiten. De voorruit laten vervangen van uw Tesla regelt u gemakkelijk en goedkoop online. After market voorruiten zijn niet voorzien van een merklogo en kunnen daarom ook buiten de officiële dealer om verkocht worden. Verder voldoen de autoruiten aan exact dezelfde eisen als de Tesla-voorruiten, en meestal worden ze zelfs op dezelfde plek gemaakt.
Extra besparen door zelf de voorruit te vervangen van uw Tesla
Zelf de voorruit vervangen van uw Tesla is geen goed idee. Per definitie is het zelf sleutelen aan een EV alleen verstandig wanneer u exact weet waar u op moet letten, gezien de enorme spanning die aanwezig is in de accu’s. De voorruit laten vervangen van uw Tesla laat u over aan de expert, die exact weten wat zij moeten doen om de voorruit veilig te vervangen, met alle mogelijke garanties én voorzorgsmaatregelen.